SENTÈNCIA DE LA SETMANA

"Tens un cos: aprofita’l!" (Joan Fuster)

dijous, 13 de novembre del 2008

MARE DE DÉU QUE EM QUEDE COM ESTIC - PACO MUÑOZ

Al olmo viejo,hendido por el rayo
y en su mitad podrido,
con las lluvias de abril y el sol de mayo,
algunas hojas verdes le han salido.

Antonio Machado

Quan em va cridar un xicot de Montserrat per dir-me que em volien fer un homenatge un grup jove que havien creat uns quan amics i amigues, que es deia Brot de Cultura i que ja havien fet algunes cosetes em vingueren al cap els versos de Machado i em varen donar un glop d’alegria. No corren a Montserrat massa bons vents per a la cultura. Em digueren la data i a mesura que s’acostava el dia ningú m’aclaria res. Un dia abans Ferran em va dir l’hora i que tot anava endavant. Unes paraules de Ferran i uns poemes de Cristià, una placa commemorativa i jo que doní les gràcies i tant contents cap a casa.

Ara entre en la pàgina de Brot de Cultura i trobe l’ explicació. Vos la passe:

“En anunciar l'homenatge a Paco Muñoz vam dir: "en l’acte participarà l’Ajuntament de Montserrat, que també vol reconèixer la seua feina cultural." Així mateix, als cartells constava com a col·laborador de l’acte. Doncs bé, açò no ha ocorregut. Amb una pocavergonya descarada l'Ajuntament ha donat l'espatlla a la cultura, una vegada més...
No tan sols han estat absents els responsables polítics de Montserrat (una vegada més, i ja en van 8), sinó que els acords i les promeses que aquestos van fer a Brot de Cultura s’han infringit. D’aquesta manera, l’acord segons el qual l’Ajuntament li faria una placa commemorativa a Paco Muñoz com a símbol de reconeixement de la trajectòria professional, es va transgredir un dia abans de l’homenatge. I ens vam assabentar perquè ho preguntàrem... D’altra banda, fa un mes vam registrar un escrit on demanàvem formalment que Paco Muñoz es proclamara fill predilecte del poble. D’aquell escrit, com de molts altres anteriors, no han fet ni cas, ni tan sols han contestat, ni que fóra per denegar-nos la proposta. Segons el Regidor, la nostra proposició era una ximpleria, que ja sabíem des d’un principi que no prosperaria i que l’Alcaldessa no vol contestar aquell tipus d’escrits.”

Xiquets deixeu-ho com està no siga que em lleven el carrer i siga més gran el disgust que les alegries. En aquesta gent mai se sap i sé que estic en les mans del Joan. Que se li ha de fer.

Paco Muñoz, cantautor