SENTÈNCIA DE LA SETMANA

"Tens un cos: aprofita’l!" (Joan Fuster)

dimecres, 18 de març del 2009

LA POESIA DE CRISTIÀ PER AL PORTELL DE PASQUA

Com tinc costum de fer, ací tinc una altra poesia que espere que agrade a tots, sempre mirant al meu poble i als seus veïns, tant si rojos com si blaus, açò és de tots i totes.

El meu país de veles hissades,
de carrers tacats, rosades i misses,
gelades cançons, ànimes cansades,
vermelles sendes, coves humides,
tarongerars caminant, engalanant,
fruites de caixeta, prunes i figues,
el meu país de cel sedant,
valentes persianes, trencades cornises.

La cresta dels xops, veletes de roure,
i al vessant dels turons, els enigmes,
luxosos barrancs, horitzons blavosos,
esglésies de res i mudes ombries,
serrons a la serra, esquelles a l'alba,
branques d'om, bressols i estries,
columnes d'acer, balcons i reixes,
menant pel soroll, viatjant per les vies,
diaris dolents, plomes i pergamins,
cales de tenques i cassoletes d´anguiles,
el meu país de cel tranquil,
valentes persianes, ulls i cornises.

Fullams caducs a la vora d'un riu,
i centenaris pins vigilen els dies,
murta al maig, raïm de segles,
arpes a l'agost, molins i mentires,
infinites vesprades lluint els dols,
llunyanes nits, adéus i visites,
perfumades matinades de setembre,
fastigoses tempestes, il·lusions extingides,
melonars, cogombres i vells camins,
fanalets d'hort, històries submergides,
en el meu país de cel valent,
verdoses persianes, pols i cornises.

Llegendaris llops, escuts i destrals,
i victòries perdudes a les llunyanies,
rossinyols aletejant, encimbellant,
cerclant les idees furtives.
El meu país de pregons i teatres,
de processons i aigües esmunyedisses,
cadells de bufanda, cadells de forcat,
de festes, mercats i botigues,
d'emotives lluites, raons i conquestes,
la senyera i el penó, masses i motxilles,
el meu país de cel blau,
pudoroses persianes, ous i cornises.

Cristià Campos i Campos

1 comentari:

Anònim ha dit...

hla xicons i xicones soc cristià, vos done les gracies una vegada mes i persoalment pense encetar una traca que fasa molt de sorooll fins que aquest ramat de feixistes vos respecten, salut i que la lluita continue¡¡